Piaţa de suplimente alimentare din România va atinge în 2025 valoarea de 726 de milioane de euro, în creştere cu 7,9% faţă de anul precedent, arată datele prezentate de Type Nature, importator exclusiv în România al suplimentelor produse în Portugalia de compania Dietmed. Datele, care sunt colectate pe baza prognozelor realizate de Pharma& Hospital Report Cegedeim, au fost prezentate în cadrul simpozionului medical „Soluţii Integrate pentru Minte şi Corp” organizat la Cluj-Napoca.
Conform datelor companiei, 9 din 10 români au luat cel puţin o dată un supliment alimentar, cele mai populare fiind probioticele, hepatoprotectoarele şi produsele pentru imunitate şi protecţia tractului respirator. O tendinţă în piaţă este creşterea interesului pentru suplimentele destinate sănătăţii mentale şi emoţionale, reflectând o atenţie sporită acordată de consumatori bunăstării psihice.
Impact direct asupra sănătăţii publice
Conform Type Nature, o măsură care ar putea revoluţiona sistemul medical românesc este includerea acestor produse în programul public de sănătate. Cu mai mult de jumătate din cheltuielile publice de sănătate concentrate pe tratarea bolnavilor cronici şi a cazurilor acute, implementarea unei strategii de prevenţie bazată pe suplimente ar putea genera economii importante pentru bugetul public. De altfel, şi experienţa internaţională susţine această idee - în următorii patru ani, Ţările de Jos şi statele nordice se pregătesc să implementeze programe similare de decontare a suplimentelor alimentare, recunoscând potenţialul acestora de a reduce cheltuielile publice în domeniul sănătăţii.
„Odată cu includerea în programul public de sănătate, piaţa suplimentelor va deveni pilonul care asigură prevenţia, completând strategiile din domeniul sănătăţii. Astfel, investiţia în prevenţie prin decontarea suplimentelor alimentare ar micşora presiunea asupra sistemului medical şi ar transforma România într-un model demn de urmat la nivel european pentru tot ceea ce înseamnă medicină preventivă”, a declarat Valentin Popescu, co-fondator Type Nature. Acesta a mai arătat că decontarea produselor este un pas necesar dar nu şi suficient, fiind nevoie de continuarea eforturilor pentru educarea populaţiei în privinţa beneficiilor prevenirii, dar şi de crearea de protocoale medicale standardizate pentru utilizarea suplimentelor.
Un alt aspect remarcabil evidenţiat de studiul Type Nature este că Europa s-a poziţionat ca numărul 1 în inovaţie la nivel mondial în domeniul suplimentelor alimentare, menţinându-se trendurile pozitive din anul precedent şi înregistrând o creştere peste nivelul general al pieţei mondiale.
Type Nature, performanţe record
Type Nature şi-a consolidat poziţia pe piaţa locală, comercializând în prezent peste 150 de produse Dietmed în România, depăşind astfel portofoliul din 2024. Compania estimează că atinge în acest an o cifră de afaceri de 12 milioane de lei, în creştere cu peste 30% faţă de anul anterior, şi anunţă că va marca un moment istoric prin vânzarea flaconului cu numărul 1.000.000 pe piaţa românească.
Type Nature oferă soluţii complete pentru nevoile consumatorilor, cu accent pe trei domenii cheie: sănătatea mentală şi emoţională, controlul greutăţii şi prevenţia. Din portofoliul Type Nature, printre produsele cu cea mai mare căutare găsim Magnezium Bisglicinat, hepatoprotectorul „Milk Thistle”, probioticul „Acidophilus” şi tonicul cerebral „Vitamineral Cerebral”.
Suplimentele alimentare au un impact benefic asupra sănătăţii, dar este esenţială utilizarea materiilor prime de calitate. Produsele Type Nature sunt etichetate cu indicaţii clare, cum ar fi „fără zahăr”, „fără alcool”, „fără gluten”, „fără lactoză” şi „tolerate de diabetici”.
În privinţa controlului greutăţii, Type Nature abordează această nevoie într-un mod profesional, oferind produse care acoperă trei faze esenţiale: detoxifiere, pierderea în greutate graduală şi menţinerea greutăţii optime, cu un protocol medical bine definit. Conform datelor Type Nature, persoanele tinere şi active preferă suplimentele în formate moderne, cum ar fi soluţiile buvabile, drajeurile şi gumele, care au înregistrat creşteri semnificative în vânzări. Din această gamă, compania oferă numeroase produse, printre care gamele Lipo Rapid, Adelga şi Drena Light, produse care au o cerere tot mai mare la nivel naţional.