7 din 10 români, afectaţi de boala venoasă cronică. Alfasigma lansează un nou produs pentru sănătatea venelor, pe fondul creşterii pieţei suplimentelor şi interesului românilor pentru prevenţie

7 din 10 români, afectaţi de boala venoasă cronică. Alfasigma lansează un nou produs pentru sănătatea venelor, pe fondul creşterii pieţei suplimentelor şi interesului românilor pentru prevenţie
  • 7 din 10 adulţi români experimentează de-a lungul vieţii unul sau mai multe simptome ale bolii venoase cronice (BVC).  Nediagnosticată şi netratată la timp, boala este în continuă evoluţie către stadii severe şi implică costuri semnificative pentru pacienţi şi pentru sistemul de sănătate.
  • Alfasigma investeşte în extinderea portofoliului de suplimente, vizând reducerea impactului social şi economic al bolilor cronice netratate şi prelungirea speranţei de viaţă, prin îngrijire şi prevenţie.
  • Compania lansează Vesvein Legs, un supliment alimentar pentru susţinerea sănătăţii venelor, comercializat fără prescripţie medicală. Lansarea marchează începutul unei ample strategii de prevenţie a patologiilor venoase periferice.

Alfasigma, una dintre cele mai dinamice companii farmaceutice din Europa, cu o activitate de peste 17 ani în România, anunţă extinderea accelerată a portofoliului de suplimente alimentare şi lansează Vesvein Legs, un produs inovator care vizează prevenţia şi ameliorarea simptomelor precoce ale bolii venoase cronice (BVC). Vesvein Legs va fi disponibil in farmacii incepand cu data de 1 iulie.

Boala venoasă cronică – o afecţiune comună, cu impact şi costuri de sănătate majore

7 din 10 adulţi români experimentează de-a lungul vieţii unul sau mai multe simptome ale bolii venoase cronice. Deşi nu este o afecţiune care ameninţă viaţa, impactul său asupra calităţii vieţii, mobilităţii şi sănătăţii emoţionale este profund. Simptomele apar devreme – senzaţia de picioare grele, obosite sau umflate – dar majoritatea pacienţilor se adresează medicilor abia în stadii avansate, atunci când apar complicaţii precum varice, edeme, eczeme sau ulcere.

“Un studiu realizat de cercetători români* arată că majoritatea pacienţilor diagnosticaţi cu BVC prezintă 4–6 factori de risc agravanţi, între care cei mai frecvenţi sunt istoricul familial, ortostatismul prelungit (menţinerea corpului în poziţie verticală, în picioare), obezitatea şi lipsa aplicării compresiei elastice. Dacă această patologie este diagnosticată în stadii precoce şi tratată corect, şansele ca boala să îşi încetinească progresia cresc semnificativ,“ a declarat Dr. Alin-Codruţ Nicolescu, Preşedintele Societăţii Române de Dermatologie.

Costurile directe şi indirecte ale bolii venoase cronice depăşesc, la nivel european, 2 miliarde de euro anual. În România, aceste costuri includ tratamente şi spitalizări frecvente pentru complicaţii avansate (ex. ulcere venoase), pierderi de productivitate sau concedii medicale, impact asupra sănătăţii mintale (anxietate, depresie, izolare socială). Calitatea vieţii pacienţilor cu BVC este adesea comparabilă cu cea a pacienţilor cu diabet sau insuficienţă cardiacă, potrivit studiilor internaţionale.

„Boala venoasă este adesea ignorată, deşi afectează o foarte mare parte din populaţie. De aceea, într-un context în care interesul pentru prevenţie, wellness şi soluţii naturale este tot mai mare, educaţia continuă şi intervenţia timpurie devin din ce în ce mai relevante. Prin lansarea Vesvein Legs – un supliment bazat pe o tehnologie inovatoare şi ingrediente cu eficicacitate dovedită – şi prin iniţiative de educaţie medicală continuă, desfăşurate în parteneriat cu societăţile medicale din România, ne propunem să oferim pacienţilor şi medicilor soluţii moderne pentru susţinerea sănătăţii venoase. Astfel, vizăm să contribuim nu doar la îmbunătăţirea calităţii vieţii în România, ci şi la reducerea presiunii asupra sistemului de sănătate, prin întârzierea progresiei bolii şi prevenirea complicaţiilor”, a declarat Iulia Ionescu, Country Manager, Alfasigma România.

Noul produs lansat de Alfasigma, Vesvein Legs, este un supliment alimentar cu formulă avansată, creat pentru a susţine sănătatea venelor şi a ameliora simptome precum durerea, oboseala şi senzaţia de picioare grele. “Acesta conţine patru ingrediente active (diosmină, hesperidină, ruscus aculeatus şi bromelaină) eliberate secvenţial printr-o tehnologie dublu-strat, pentru eficacitate optimă şi tolerabilitate crescută. Vesvein poate fi utilizat încă de la primele simptome, inclusiv în stadiile incipiente ale bolii venoase, unde intervenţia precoce joacă un rol esenţial în încetinirea progresiei bolii,” subliniază Dr. Alin-Codruţ Nicolescu.

Piaţa farmaceutică din România a ajuns în 2024 la o valoare de 7,91 miliarde euro, cu o creştere de +16,2% faţă de anul anterior, potrivit datelor oficiale**.  Suplimentele alimentare şi medicamentele fără prescripţie medicală (OTC) sunt printre segmentele cu cea mai rapidă evoluţie, în linie cu tendinţele globale de wellness, prevenţie şi autogestionare a sănătăţii.

O nouă etapă strategică în prevenţia bolilor venoase periferice

Cu o echipă de 107 angajaţi şi o prezenţă solidă pe piaţa locală, Alfasigma România îşi consolidează poziţia de hub regional la nivelul grupului farmaceutic, printr-o strategie axată pe prevenţie, educaţie şi inovaţie. Lansarea Vesvein Legs marchează începutul unei ample strategii de prevenţie a patologiilor venoase periferice, reflectând angajamentul companiei de a oferi soluţii eficiente, naturale şi uşor de integrat în rutina zilnică.  

În 2025, compania vizează o creştere susţinută, prin extinderea echipei locale şi investiţii susţinute în dezvoltarea de produse dedicate sănătăţii vasculare şi segmentului de wellness. Într-un context marcat de creşterea incidenţei bolilor cronice şi îmbătrânirea populaţiei, prevenţia – prin mişcare, alimentaţie echilibrată şi utilizarea de soluţii inovatoare cu ingrediente naturale – devine o direcţie prioritară în politicile de sănătate publică, dar şi în strategia Alfasigma.

Despre Alfasigma

Fondată în Italia în 1948, Alfasigma este lider în arii terapeutice precum cea gastroenterologică şi vasculară, cu produse recunoscute la nivel local şi internaţional, precum Vessel Due F, Normix, Enterolactis, Dicloreum, Alanerv, dar şi inovaţii în domeniul suplimentelor şi dispozitivelor medicale. Cu 2 centre de cercetare în Bologna şi Pomezia (Italia) şi 6 unităţi de producţie în Italia, Spania şi SUA, compania se angajează să îmbunătăţească starea de sănătate a populaţiei prin inovaţie, educaţie şi acces extins la soluţii de calitate.

Alfasigma a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri internaţională de 1,87 miliarde euro, în creştere cu +37% faţă de anul precedent şi un EBITDA*** ajustat de 427 milioane euro (+23%). Performanţele vin ca rezultat al vânzărilor robuste, achiziţiilor strategice şi diversificării portofoliului, în special în zona suplimentelor şi OTC.

_________________________                                   

*    Studiul VARICES, 2017 

**  IQVIA Sell-In Audit, Units and Sales in EUR at wholesaler price ©️ IQVIA 2024 – Romania Pharma Market Overview Q4 2024

*** EBITDA = profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare 

viewscnt