Medicai, furnizor de soluţii de imagistică medicală şi parte din portofoliul GapMinder Ventures, estimează că piaţa americană va deveni principala sursă de venituri până la finalul anului 2025, generând aproximativ 50% din cifra de afaceri, faţă de 10% în 2024. Compania fondată în 2017 de Mircea Popa (CEO), Alexandru Artimon (CTO) şi Andrei Blaj (COO) a mutat operaţiunile Medicai în SUA în 2023, iar de anul trecut a început o extindere accelerată pe această piaţă.
Medicai dezvoltă soluţii de infrastructură prin care medicii, clinicile şi spitalele pot accesa şi partaja în siguranţă imagini medicale cu doctori, colaboratori, pacienţi. Cea mai utilizată soluţie este platforma cloud PACS, care se conectează direct la echipamentele de imagistică (CT, RMN, radiografii) şi permite accesul rapid şi securizat la imagini şi date medicale din aplicaţiile web şi mobile. De asemenea, compania oferă soluţii de teleradiologie, care contribuie la reducerea timpului necesar interpretării unui studiu imagistic, precum şi o platformă destinată şedinţelor multidisciplinare de diagnosticare (Tumor Boards), folosită în prezent de zeci de spitale.
Clienţii Medicai sunt în general clinicile medicale care lucrează cu imagistică medicală (neurologie, oncologie, imagistică, ortopedie) şi au adesea mai multe locaţii sau lucrează cu clienţi ori furnizori multipli. De asemenea, soluţiile Medicai sunt folosite şi de avocaţi care activează în domeniul accidentelor de muncă (personal injury), de clinici veterinare, companii care oferă servicii de imagistică industrială sau companii farmaceutice/cercetare medicală care realizează studii clinice în mai multe locaţii pentru specializări care necesită imagistică medicală (oncologie, neurologie etc).
Investiţie de 200.000 de euro pentru extinderea în SUA. Concentrarea pe marketing digital - esenţială pentru dezvoltarea rapidă în SUA
În prezent, Medicai are 70 de clienţi în România, SUA, Marea Britanie şi India. Dintre aceste pieţe, compania înregistrează cea mai mare creştere pe piaţa americană - anul trecut Medicai avea doi clienţi în SUA, în prezent are 25, iar pentru 2025 conducerea companiei estimează 50 de clienţi în SUA, peste numărul din România. De asemenea, Medicai se află în discuţii avansate cu potenţiali clienţi din Spania, Brazilia, Germania, Franţa, Austria, Arabia Saudită şi Costa Rica.
„Până la finalul anului, piaţa din SUA va deveni cea mai importantă din punctul de vedere al veniturilor recurente şi al numărului de clienţi. Această creştere este susţinută de o strategie de marketing axată pe marketing digital: un mix de publicitate plătită, social media şi SEO. Ştim că putem creşte foarte mult pentru că domeniul medical este unul care răspunde tot mai bine la inovaţii tehnologice şi vom profita de acest val. Clienţii din SUA iau decizii foarte repede, semnăm contracte în mai puţin de o lună din momentul primului contact”, a declarat Andrei Blaj, Cofondator şi Chief Operating Officer, Medicai.
Extinderea pe piaţa americană a fost realizată cu o investiţie de aproximativ 200.000 de euro şi a fost susţinută de o strategie concentrată pe generarea de lead-uri prin marketing digital, înaintea formării unei echipe locale.
„Soluţiile companiilor din portofoliul nostru reuşesc să intre în pieţe foarte competitive precum SUA. Companiile româneşti, precum Medicai, se bazează pe un mix de succes: tehnologie de excepţie, o poziţionare inteligentă de marketing şi vânzări eficiente. Rezultatele echipei sunt impresionante dacă ne gândim că veniturile din SUA au crescut de patru ori faţă de 2024 şi sunt preconizat să crească de 10 ori până la finalul anului”, a declarat Alexander Ruff, partener GapMinder Ventures.
Andrei Blaj spune că decizia care i-a ajutat cel mai mult să se extindă atât de rapid în SUA a fost cea de a investi în marketing digital şi, astfel, de a genera lead-uri înainte de a angaja o echipă locală pe piaţa americană.
„Multă lume ne spunea că trebuie să ne mutăm în SUA şi să angajăm o echipă locală acolo. Nu este greşit, dar mai este un pas înainte - acela de a genera lead-uri şi interes. Iar acest pas este o funcţie de marketing, în special de marketing digital. Astfel, am analizat concurenţa, am observat că prezenţa lor online nu este foarte solidă şi am acţionat. Acum generăm sute de lead-uri pe lună şi angajarea unei echipe locale are sens şi are premisele unei echipe de vânzări de succes”, a explicat Andrei Blaj.
În prezent, echipa Medicai este formată din 11 angajaţi în România şi un reprezentant în Florida, SUA, care susţine operaţiunile locale. Odată cu creşterea numărului de clienţi şi extinderea activităţii comerciale, compania are în plan consolidarea echipei din Statele Unite, în linie cu ritmul accelerat de dezvoltare şi cu potenţialul ridicat al pieţei americane.
Planuri pentru finalul lui 2025
De la lansarea companiei în 2017, Medicai a atras finanţări în valoare totală de 700.000 de euro din partea mai multor fonduri de investiţii, inclusiv GapMinder Ventures, fond cofinanţat prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020. În prezent, conducerea companiei este concentrată pe scalare internaţională, iar ritmul actual de creştere creează premise favorabile pentru atragerea de noi investiţii.
Până la finalul anului 2025, Medicai va investi în extinderea funcţionalităţilor produselor existente, în special în dezvoltarea unei versiuni offline a platformei Medicai PACS, destinată utilizării în spitale sau clinici cu acces limitat la internet. În acelaşi timp, compania lucrează la optimizarea aplicaţiilor mobile, tot mai utilizate de medici în activitatea curentă, precum şi la integrarea platformei cu alte sisteme digitale din spitale, cum ar fi fişele electronice ale pacienţilor sau soluţiile de diagnosticare bazate pe inteligenţă artificială.
Despre Medicai
Medicai este un furnizor de soluţii software şi infrastructură pentru imagistica medicală fondat în 2017 de Mircea Popa (CEO), Alexandru Artimon (CTO) şi Andrei Blaj (COO).
Clienţii Medicai sunt în general clinicile medicale care lucrează cu imagistică medicală (neurologie, oncologie, imagistică, ortopedie) şi au adesea mai multe locaţii sau lucrează cu clienţi ori furnizori. De asemenea, soluţiile Medicai pot fi folosite şi de avocaţi care activează în domeniul vătămărilor corporale, de clinici veterinare, companii care oferă servicii de imagistică industrială sau companii farmaceutice/cercetare medicală care realizează studii clinice în mai multe locuri pentru specializări care necesită imagistică medicală (oncologie, neurologie etc).
În 2023 conducerea companiei a mutat operaţiunile Medicai în SUA în 2023, iar de anul trecut a început o extindere rapidă pe această piaţă.