RASCI marchează 9 ani de responsabilitate, inovaţie şi excelenţă în industria de self-care din România

RASCI marchează 9 ani de responsabilitate, inovaţie şi excelenţă în industria de self-care din România
Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI) marchează nouă ani de activitate neîntreruptă în slujba sănătăţii publice şi a responsabilităţii în industria de îngrijire personală. În aproape un deceniu, RASCI a devenit vocea principală a sectorului de self-care din România, definind standarde etice, influenţând politici publice şi susţinând consumatorii să ia decizii informate pentru sănătatea lor.
 
De la înfiinţarea sa în 2016, RASCI a fost un catalizator pentru schimbare, contribuind la construirea unui cadru legislativ echilibrat şi modern pentru produsele de tip OTC, suplimente alimentare şi dispozitive medicale. Prin iniţiative precum Codul de Etică RASCI, campania educaţională „Despre sănătate, cu responsabilitate” şi participarea activă la dezbateri, RASCI şi-a consolidat statutul de partener de încredere pentru industrie, autorităţi şi public.
 
„RASCI a pornit cu un obiectiv clar: să punem informarea corectă, educarea şi responsabilizarea în centrul deciziilor în materie de sănătate ale fiecărui român. După 9 ani, suntem nu doar un reper local, ci şi un partener strategic în dialogul european despre self-care”, afirmă Costin Vasilescu, Preşedinte RASCI.
 
„De la dezvoltarea şi implementarea Codului Etic al asociaţiei, până la promovarea şi susţinerea Legii 56/2021 privind suplimentele alimentare şi a Ordinului 5930/2024 privind publicitatea OTC în mediul online, RASCI a contribuit semnificativ la conturarea unui mediu de reglementare adaptat nevoilor actuale şi viitoare ale pieţei şi consumatorilor români. Colaborarea cu autorităţile, afilierea la AESGP şi parteneriatele strategice cu actori europeni şi locali consolidează rolul RASCI ca pilon esenţial în transformarea industriei de îngrijire personală”, adaugă acesta. 
 
9 ani de impact strategic
 
În aceşti ani, RASCI a:
 
lansat campanii de alfabetizare în sănătate şi a contribuit la creşterea nivelului de informare al publicului cu privire la utilizarea informată şi responsabilă a produselor din categoriile reprezentate;
susţinut dezvoltarea unui cadru de reglementare coerent şi unitar pentru segmentul reprezentat, în linie cu standardele şi legislaţia europeană, precum şi cu realităţile pieţei şi nevoile consumatorilor şi pacienţilor;
creat o platformă solidă de colaborare între industrie, autorităţi şi organizaţii europene prin afilierea activă în cadrul AESGP şi parteneriate strategice la nivel naţional şi european;
militat pentru extinderea accesului la soluţii de self-care prin digitalizare, eCommerce şi inovaţie responsabilă.
 
„Privim către viitor cu încredere şi rămânem ancoraţi în valori solide: transparenţă, colaborare şi responsabilitate. Vom continua să fim un partener activ în modernizarea reglementărilor actuale şi în susţinerea unei industrii care pune sănătatea consumatorului şi pacientului român pe primul loc”, a adăugat Cătălina Florea, Vicepreşedinte RASCI.
 
Un nou reper: conferinţa anuală RASCI
 
Ca parte a angajamentului său de a susţine dialogul strategic şi schimbul de bune practici, RASCI anunţă organizarea conferinţei sale anuale, care va avea loc în luna octombrie la Bucureşti. Tema ediţiei: „Reglementare, Inovaţie şi Sustenabilitate în Self-Care” va reuni lideri din industrie, reprezentanţi guvernamentali, autorităţi de reglementare şi experţi internaţionali pentru a dezbate subiecte precum transpunerea noii legislaţii farmaceutice europene, dezvoltarea pieţei de eCommerce, sustenabilitatea în ambalare, precum şi comunicarea şi implementarea concretă a publicităţii în social media pentru medicamentele OTC.
 
RASCI în 2025: viziune şi direcţie
 
Într-un context marcat de schimbări rapide în domeniul sănătăţii şi al reglementării, RASCI rămâne fidelă misiunii sale: să contribuie la crearea unui ecosistem de self-care responsabil, sigur şi accesibil. Prin politici publice coerente, campanii de educare şi o implicare activă în definirea reglementărilor specifice, RASCI continuă să susţină un sistem de sănătate mai sustenabil.
 
„RASCI înseamnă încredere, responsabilitate şi progres. 9 ani mai târziu, suntem mai hotărâţi ca niciodată să modelăm viitorul îngrijirii personale în România, cu şi pentru oameni”, a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.
 
Despre RASCI
 
RASCI (Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale), www.rasci.ro reuneşte producători, importatori şi distribuitori de medicamente eliberate fără prescripţie medicală (OTC), suplimente alimentare şi dispozitive medicale, activi pe piaţa din România: Bayer ConsumerHealth, Haleon, Kenvue, Opella, Reckitt, Fildas, Antibiotice, Perrigo, Zentiva, Angelini, Sun Wave Pharma, Sandoz, Alkaloid, L’Oreal, Alcon, DY Nutrition, MagnaPharm Marketing & Sales Romania, Zitamine Nutrition. Asociaţia urmăreşte ȋn toate acţiunile sale informarea, educarea şi responsabilizarea consumatorilor şi pacienţilor români, implicit prin campania educaţională iniţiată şi derulată de asociaţie „Despre sănătate, cu responsabilitate”, www.aleginformat.ro/ Prin activitatea sa curentă, asociaţia încurajează cele mai ridicate standarde de etică în afaceri şi susţine transformarea într-un mediu concurenţial echitabil, începând chiar cu membrii săi care au aderat la Codul Etic al asociaţiei. Scopul principal al RASCI este să asigure claritatea şi obiectivitatea informaţiei atât la nivelul populaţiei, principalul beneficiar al produselor reprezentate, cât şi la nivelul profesioniştilor din domeniul sănătăţii, cei care zilnic dau sfaturi şi indicaţii de utilizare ale acestora. RASCI este afiliată la AESGP (Association of the European Self-Care Industry), www.aesgp.eu, 
 
viewscnt