Gigantul farmaceutic american Eli Lilly a lansat săptămâna trecută un site web pentru a conecta direct pacienţii cu noile medicamente pentru obezitate.
Eli Lilly a lansat un site web conectat la telemedicină numit EliDirect. Platforma, lansată joi, va permite pacienţilor să comande direct medicamente de la companie.
Aceasta a fost „concepută pentru a oferi opţiuni simple şi directe pentru servicii independente de îngrijire online şi în persoană", se arată pe site-ului web al producătorului farma, conectând, de la distanţă, pacienţii cu medicii, prin intermediul serviciilor de telesănătate.
„Motivul este că atunci când vorbim cu pacienţii care caută aceste tratamente pentru obezitate, fie că este vorba de ale noastre sau ale competitorilor noştri', mulţi oameni le găsesc greu", a declarat David Ricks, directorul executiv al Eli Lilly, potrivit The New York Times.
WW International, cunoscut anterior sub numele de Weight Watchers, şi Ro au demarat, de asemenea, site-uri web similare de telesănătate care pot conecta populaţia cu medicamente pentru pierderea în greutate, precum Zepbound şi Mounjaro de la Lilly.
Medicii care găsesc pacienţi pe LillyDirect nu sunt obligaţi să prescrie niciun medicament şi nu sunt afiliaţi cu compania. De asemenea, ei nu primesc un comision pentru reţete, spune Eli Lilly.
„În opinia noastră, modelul DTC (direct la consumator) este ideal pentru medicamentele pentru obezitate şi stimulează absorbţia şi reduce barierele pentru noii pacienţi care vor Zepbound", a adăugat el.
Cu toate acestea, unii experţi sunt îngrijoraţi de faptul că medicamentele sunt prescrise fără o vizită în persoană.
„Colegiul American al Medicilor (CAM) este îngrijorat de dezvoltarea site-urilor care permit pacienţilor să comande medicamente prescrise direct de la producătorul de medicamente", a declarat organizaţia într-o declaraţie recentă.
„În timp ce sunt disponibile informaţii privind îngrijirea în persoană, această abordare direct la consumator este orientată în principal în jurul utilizării serviciilor de tele-sănătate pentru a prescrie produsele unui producător de medicamente. Pentru ca serviciile de telemedicină să aibă loc în mod responsabil, ar trebui să existe o relaţie stabilită şi valabilă între pacient şi medic sau îngrijirea ar trebui să aibă loc în consultare cu un medic care are o relaţie stabilită cu pacientul", se mai arată în comunicatul CAM.
Declaraţia specifică faptul că pacienţii ar putea fi „confuzi şi prost informaţi cu privire la medicamente. În timp ce eforturile de a elimina barierele din calea îngrijirii sunt importante, acestea nu ar trebui să devalorizeze beneficiile dovedite ale relaţiei pacient-medic".
Timothy Mackey, un profesor de la UC San Diego, a numit-o „publicitate directă către consumator", în timp ce dr. Andrew Kraftson de la Michigan Medicine a declarat pentru New York Times că, în opinia sa, este „lipsit de onestitate să crezi că oamenii vor primi pur şi simplu această îngrijire complet neutră şi echilibrată".
„Aceasta nu este medicină", a declarat pentru Times dr. Adriane Fugh-Berman, de la Georgetown University Medical Center. „Medicina nu ar trebui să fie un bun de consum, iar tratamentele nu ar trebui să fie mărfuri", a specificat el.
Eli Lilly a declarat că medicamentele sale, destinate obezităţii, nu ar trebui să fie folosite pentru „pierderea în greutate cosmetică", o tendinţă tot mai la modă care a îngrijorat în ultima vreme cadrele medicale, odată cu apariţia unor medicamente precum Wegovy şi Ozempic.