EMA lansează o campanie europeană pentru informarea publicului privind utilizarea responsabilă a medicamentelor GLP-1

EMA lansează o campanie europeană pentru informarea publicului privind utilizarea responsabilă a medicamentelor GLP-1

Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a lansat o iniţiativă fără precedent în care colaborează cu creatori de conţinut, pentru a promova utilizarea sigură şi responsabilă a medicamentelor din clasa agoniştilor receptorilor GLP-1, indicate în tratamentul diabetului zaharat de tip 2 şi, mai recent, pentru controlul greutăţii la persoanele cu obezitate.

Campania, intitulată #HealthNotHype („Sănătate, nu obsesie pentru siluetă”), urmăreşte să contracareze valul de informaţii eronate şi tendinţa de a transforma aceste medicamente în „soluţii miraculoase” pentru slăbit.

În contextul creşterii alarmante a obezităţii şi diabetului la nivel mondial, agoniştii GLP-1 s-au dovedit eficienţi în controlul greutăţii şi al glicemiei, însă utilizarea acestor medicamente trebuie să se facă strict sub supravegherea unui medic, ca parte a unui plan de tratament pe termen lung care include şi modificări ale stilului de viaţă, potrivit agenţiei de reglementare europene în domeniul medicamentelor.

„Campania #HealthNotHype transmite mesajul că medicamentele GLP-1 nu sunt soluţii magice pentru pierderea în greutate. Ca orice tratament, ele au beneficii şi riscuri şi nu sunt potrivite pentru toţi pacienţii. Prin colaborarea cu creatori de conţinut, dorim ca informaţia ştiinţifică verificată să fie prezentă în conversaţiile care au loc pe reţelele sociale”, a declarat Emer Cooke, directorul executiv al EMA, citată într-un comunicat.

Pentru această primă campanie, EMA a selectat creatori de conţinut din şapte state membre ale Uniunii Europene (Finlanda, Germania, Italia, Letonia, Portugalia, Slovenia şi Spania), pe criterii de credibilitate şi experienţă în comunicarea din domeniul sănătăţii. Majoritatea sunt profesionişti din domeniul medical sau experţi în nutriţie, iar platforma principală folosită este Instagram, unde circulă cel mai mare volum de discuţii şi informaţii despre aceste medicamente.

Pe durata campaniei, care va dura aproximativ o lună, creatorii vor publica materiale video şi vor interacţiona cu publicul prin chestionare şi sondaje. Scopul este ca mesajele validate ştiinţific să ajungă la un public cât mai larg, contribuind astfel la o mai bună înţelegere a beneficiilor şi limitelor acestor tratamente.

Campania #HealthNotHype marchează o etapă importantă în eforturile EMA de a implica publicul larg în transmiterea corectă a informaţiilor medicale, într-un context în care dezinformarea pe reţelele digitale poate avea consecinţe serioase asupra sănătăţii.

Iniţiativa a fost lansată oficial în octombrie 2025 şi se desfăşoară la nivel european.

viewscnt