Agenţia Naţională de Transplant lansează #FearlessDonors, iniţiativa care sprijină dialogul asumat despre donarea de organe

Agenţia Naţională de Transplant lansează #FearlessDonors, iniţiativa care sprijină dialogul asumat despre donarea de organe

Pentru miile de pacienţi români ale căror vieţi depind de un transplant, fiecare dialog despre donarea de organe înseamnă nu doar speranţă, ci o posibilă nouă şansă la viaţă. #FearlessDonors este o invitaţie la nivelul întregii societăţi de a transforma barierele şi stereotipurile din jurul donării de organe într-un dialog mai amplu despre responsabilitate, siguranţă şi şansa reală de a salva vieţi, prin solidaritate umană.

Un subiect greu, încă tabu în România, are nevoie de voci suficient de curajoase să îşi asume misiunea dialogului #fărăbariere. Bikers for Humanity, MotoADN, Motoraliul Anual Naţional, Charley Ottley şi Cristian Hrubaru sunt primii care se alătură campaniei în calitate de ambasadori #fearlessdonors, cu un mesaj puternic din partea comunităţii: „România are nevoie de mai multă solidaritate când vine vorba de alegerile importante pentru viaţă. Donarea de organe nu ar trebui să fie nici tabu, nici subiect de glumă, nici o etichetă negativă pe care să o punem anumitor categorii - ci un gest umanitar de care este foarte mare nevoie la noi în ţară, care merită discutat şi planificat de noi toţi, în familie.

Cu peste 4000 de pacienţi pe listele de aşteptare şi doar 85 de donatori anual, România acoperă doar o mică parte din nevoia reală de transplanturi, în ciuda tuturor eforturilor echipelor medicale. Statisticile europene ne plasează printre ţările cu o rată scăzută a donatorilor, cu doar 4 donatori la 1 milion de locuitori, în contrast puternic cu media europeană de 21 de donatori la 1 milion de locuitori. O realitate care se traduce, din nefericire, în ani de aşteptare şi incertitudine pentru pacienţii în nevoie şi familiile lor.

Acest demers este încă un pas pe care îl facem în încercarea de a prezenta realitatea nu doar în cifre, dar şi în percepţia colectivă. Avem nevoie ca donarea de organe să devină un subiect firesc la nivelul societăţii şi al familiei, dar şi un simbol pozitiv. Fiecare organ transplantat înseamnă o viaţă salvată, iar în spatele fiecărui transplant reuşit se află generozitatea unei familii care, într-un moment de grea încercare, a ales să dăruiască cel mai de preţ cadou pe care îl putem lăsa după noi: a doua şansă la viaţă., a declarat Dr. Guenadiy Vatachki, directorul executiv al Agenţiei Naţionale de Transplant.

Campania a fost lansată oficial în cadrul festivalului LaRock, la care au participat peste 50.000 de oameni. Aici, reprezentanţii ANT şi ambasadori ai comunităţii moto au luat cuvântul pe scenă şi au oferit informaţii la standul dedicat campaniei #fearlessdonors, de unde oricine putea prelua un material prin care să îşi arate susţinerea faţă de cauză.

Iniţiativa continuă la nivel naţional, prin acţiuni menite să faciliteze alegerile informate şi dialogul deschis în spaţiul public.

Cei care vor să susţină mai departe conversaţia, se pot alătura manifestului purtând unul dintre însemnele #fearlessdonors - fie ca insigne sau patchuri, fie pe tricouri ori bandane. Un simbol al curajului, prin care transmitem că nu ne temem să vorbim despre cel mai dur subiect şi că alegem să o facem informat.

Video FearlessDonors poate fi accesat aici: https://youtu.be/BbMudQ3eIVs

 

viewscnt