Dezbatere publică de doar 50 de minute organizată în 15 septembrie despre asistenţa medicală în şcoli şi universităţi

Dezbatere publică de doar 50 de minute organizată în 15 septembrie despre asistenţa medicală în şcoli şi universităţi

Ministerul Sănătăţii organizează marţi, 15 septembrie 2020, de la ora 9.00, o dezbatere publică de doar 50 de minute în sistem de videoconferinţă despre proiectul de ordin care reglementează modul în care se va asigura asistenţa medicală a preşcolarilor, elevilor şi studenţilor în următorul an şcolar, care debutează săptămâna viitoare în plină pandemie de Covid-19.

Proiectul de ordin, prezentat în 31 august de 360medical.ro, prevede categoriile de personal implicate în asigurarea asistenţei medicale a preşcolarilor, elevilor şi studenţilor, adaptează normarea cadrelor medicale din unităţile de învăţământ la realităţile existente şi stabileşte specialităţile cu competenţă pentru asigurarea asistenţei medicale şcolare.

Înscrierea solicitanţilor la dezbatere se va face prin email până luni, 14 septembrie, ora 16.00, în limita unui număr de maximum 100 persoane. Timpul alocat pentru dezbatere este de 50 de minute, ministerul susţinând că acestea sunt limitările impuse de platforma Webex.

Persoanele care vor participa la dezbaterea în sistem videoconferinţă vor fi înscrise în ordinea în care a fost primită solicitarea de participare.

CE PREVEDE PROIECTUL DE ORDIN

Noul ordin prevede categoriile de personal implicate în asigurarea asistenţei medicale a preşcolarilor, elevilor şi studenţilor, care sunt următoarele:

  • personalul medical din unitatea de învăţământ preuniversitar sau instituţia de învăţământ superior;
  • psihologul, consilierul şcolar, logopedul unităţii de învăţământ;
  • asistentul social responsabil de unitatea de învăţământ;
  • personalul cu atribuţii specifice din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi al municipiului Bucureşti;
  • personalul din administraţia publică locală cu competenţe partajate în învăţământul preuniversitar şi universitar, de stat;
  • directorul unităţii de învăţământ preuniversitar/conducerea instituţiei de învăţământ superior;
  • educatorul, profesorul sau dirigintele grupei/clasei respective;
  • personalul didactic, personalul didactic auxiliar şi nedidactic din unitatea de învăţământ;
  • personalul din inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.

“Pentru asigurarea în condiţii optime a activităţii de medicină şcolară, autorităţile administraţiei publice locale desemnează medici coordonatori, din rândul medicilor activi din cabinetele medicale/stomatologice din unităţile de învăţământ preuniversitar şi instituţiile de învăţământ superior. La propunerea medicilor coordonatori, vor fi desemnaţi asistenţi medicali coordonatori pentru fiecare tip de cabinet”, se arată în ordin.

Personalul medical care exercită funcţiile de medic sau asistent medical coordonator beneficiază de majorarea salariului de bază, conform legii, pe perioada cât exercită această funcţie.

Organizarea evaluării şi supravegherii stării de sănătate a preşcolarilor, elevilor şi studenţilor din unităţile şcolare de stat şi particulare autorizate/acreditate, de către personalul medical.

Unităţile de învăţământ şi autorităţile publice locale trebuie să asigure condiţiile igienico-sanitare privind organizarea şi desfăşurarea în bune condiţii a activităţii instructiv-educative, iar respectarea acestora este verificată de către personalul împuternicit din cadrul Inspecţiei Sanitare de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii şi al Serviciului control în sănătate publică din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene.

“Conducerea unităţilor de învăţământ preşcolar, în colaborare cu personalul de specialitate din direcţiile de sănătate publică vor stabili circuitele funcţionale corespunzătoare în vederea prezentării preşcolarilor cu părinţii la triajul epidemiologic zilnic, înainte de intrarea în colectivitate, iar unităţile de învăţământ preuniversitar vor asigura condiţiile necesare personalului medical în vederea efectuării triajului epidemiologic după vacanţe şi ori de câte ori este nevoie, inclusiv prin mobilizarea elevilor/studenţilor şi cadrelor didactice”, mai prevede ordinul.

viewscnt